Dogoterapia

Dlaczego właśnie dogoterapia? Ponieważ może bardzo wiele!

Pies może być wsparciem, pomocą dydaktyczną lub kompanem w pokonywaniu trudnych zadań. Dzieci prócz pokonywania własnych trudności, uczą się poprawnego kontaktu z psem, jak powinna wyglądać zabawa z czworonogiem, a także o obowiązkach właściciela. Kontakt z psem przeplatany jest twórczą pracą, analizowaniem i samodzielnym działaniem.

Korzystny wpływ zwierząt na ludzi znamy już od dawna. Coraz chętniej decydujemy się na takiego domownika, obcujemy z nimi w gospodarstwach lub uprawiamy sporty ściśle związane ze zwierzętami. Niczym nowym nie jest dzielenie swoich emocji właśnie ze zwierzętami. Dzieci opowiadają o swoich smutkach domowym przyjaciołom, a osoby starsze adoptują opuszczone zwierzaki, aby nie czuć się samotnie.

Dogoterapia – tę formę terapii można spotkać również pod nazwami canisterapia oraz kynoterapia i jak wskazują, bez względu na ich etymologię, głównym założeniem jest kontakt z psem. Wyselekcjonowany, sprawdzony i odpowiednio wyszkolony czworonóg razem ze swoim wykwalifikowanym przewodnikiem stanowią zespół.

Zajęcia edukacyjne
z udziałem psa

Są to zajęcia wspomagające proces edukacji, w czasie których pies pełni funkcję „ pomocy naukowej”.

Terapia
z udziałem psa

Terapia z psem kierowana jest do dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, potrzebie kształcenia specjalnego, opinią potrzeby wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz specyficznymi potrzebami – m.in. dzieci lękliwe, nieśmiałe, z trudnościami w nauce.