Pies może być wsparciem, pomocą dydaktyczną lub kompanem w pokonywaniu trudnych zadań. Dzieci prócz pokonywania własnych trudności, uczą się poprawnego kontaktu z psem, jak powinna wyglądać zabawa z czworonogiem, a także o obowiązkach właściciela. Kontakt z psem przeplatany jest twórczą pracą, analizowaniem i samodzielnym działaniem.
Korzystny wpływ zwierząt na ludzi znamy już od dawna. Coraz chętniej decydujemy się na takiego domownika, obcujemy z nimi w gospodarstwach lub uprawiamy sporty ściśle związane ze zwierzętami. Niczym nowym nie jest dzielenie swoich emocji właśnie ze zwierzętami. Dzieci opowiadają o swoich smutkach domowym przyjaciołom, a osoby starsze adoptują opuszczone zwierzaki, aby nie czuć się samotnie.
Dogoterapia – tę formę terapii można spotkać również pod nazwami canisterapia oraz kynoterapia i jak wskazują, bez względu na ich etymologię, głównym założeniem jest kontakt z psem. Wyselekcjonowany, sprawdzony i odpowiednio wyszkolony czworonóg razem ze swoim wykwalifikowanym przewodnikiem stanowią zespół.
Są to zajęcia wspomagające proces edukacji, w czasie których pies pełni funkcję „ pomocy naukowej”.
Terapia z psem kierowana jest do dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, potrzebie kształcenia specjalnego, opinią potrzeby wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz specyficznymi potrzebami – m.in. dzieci lękliwe, nieśmiałe, z trudnościami w nauce.
SZCZĘŚLIWY KONIEC SMYCZY
Kamila Dembek
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.